Vols beneficiar-te d’un espai on contactar amb persones disposades a donar-te un cop de mà? T’agradaria posar a l’abast dels altres els teus coneixements, experiències i talents?

AJUDA'NS a crear el BdC UPC!

dimarts, 17 de novembre del 2015

Reunió BdC - SDP 5 DE NOVEMBRE

BdC-enmarxa.jpgEl 5 de novembre, els membres del BdC ens vam reunir amb la Pilar Batanero, la Cap del Servei de Desenvolupament Professional (SDP). El motiu era explicar-li la nostra idea de planificació temporal per acabar de posar en marxa el BdC i presentar-li els eixos principals de la prova pilot. És a dir, volíem parlar de calendari i, especialment, rebre el seu feedback quant a les àrees de coneixement amb les que volem començar el BdC.

Aquest era un tema que ens tenia francament preocupades ja que volem que el BdC sigui un èxit i som conscients que el disseny de la prova pilot és el puntal del BdC!

Així que ens vam reunir totes plegades per fer una pluja d’idees. Però poden 7 persones saber què és  allò que més pot interessar a tota una comunitat de persones? Doncs sembla que no anàvem tan desencaminades!

Les 5 àrees que tindrà la prova pilot seran:

  1. GESTIÓ ACADÈMICA: Tenim un gran aliat en el nostre Padrí, en Paco Navalles, que ara és el Cap del Servei de Gestió Acadèmica (SGA) i amb el que ja hem parlat i ens ha donat noves idees i tot el seu suport.

  1. ANGLÈS: Una de les grans demandes a la universitat. Ens volem coordinar amb el Servei de Llengües i Terminologia (SLT), ja que són els experts i al seu web hi ha un munt d’informació que pot ser de gran utilitat. Però a més, se’ns ha acudit un programa nou, el “Click & Speak”. Aquest serà un espai on s’organitzaran converses on line en grup (5 o 6 persones màxim) d’uns 20 minuts de durada, a través de Skype o de les aules virtuals de l’Adobe Connect. Així tots aquells que sempre ens queixem que volem practicar més el speaking però que no tenim temps, no tindrem excusa.

  1. OFIMÀTICA: Un altre de les més buscades i demanades. Aquí volem aprofitar les Píndoles de coneixement de l’Escola d’Administració Pública de Catalunya i complementar-les amb manuals i vídeo-tutorials d’elaboració pròpia. D’aquesta manera, quan tinguem un dubte o quan ens toqui fer servir un programa que no coneixem o que tenim oblidat,  podrem accedir a un espai amb materials explicatius.

  1. PROTOCOL I ORGANITZACIÓ D’ESDEVENIMENTS: Cada dia més unitats i àrees es troben que han d’organitzar conferències, jornades i actes de benvinguda, entre d’altres i mai han rebut formació per a fer-ho. Per això, i amb el suport de les companyes de Rectorat, hem volgut facilitar aquesta informació al BdC. Més endavant fins i tot s’ha plantejat fer una comunitat de pràctica on compartir informació, dubtes i d’altres necessitats que puguin sorgir.

  1. DRETS I OBLIGACIONS LABORALS: Aprofitant que a l’equip gestor del BdC tenim a l’Alícia Fernández, presidenta de la Junta del PAS funcionari, hem volgut facilitar l’accés a la informació de tot un conjunt de dubtes que arriben als sindicats. Una mena de FAQs de temes laborals que ens poden resultar molt útils a totes i tots.

Quan estàvem treballant en la definició dels àmbits va afegir-se a la reunió una nova participant totalment inesperada, l’Olga Lanau, la Gerent de la UPC. Va ser un moment molt interessant per a totes ja que ens va demanar que li expliquéssim les propostes de la posada en funcionament de la prova pilot del BdC, va donar la seva opinió, el seu suport i, com sempre ha fet amb el BdC des de la primera presentació, ens va animar a continuar amb la feina.

Un cop acabada la part de les àrees, vam parlar de com fer la difusió del BdC entre la Comunitat UPC. Aquí esperem comptar amb l’ajuda dels companys gestor del Nexus24 i del SDP, que  ens ha cedit un espai al seu web (mentre no en tinguem un de propi), cosa que agraïm moltíssim.

Finalment, vam tractar diferents propostes per fomentar la participació dels membres de la Comunitat en els diferents rols definits pel BdC. Treballant en aquest línia, vam establir de manera provisional els avantatges laborals que podria aportar el desenvolupament d’algun dels rols del BdC: els creadors de continguts, els facilitadors d’aprenentatge, els enllaços i també l’equip gestor. Tota aquesta informació serà pública i la facilitarem a la pròpia plataforma quan el BdC camini...

Així que, el gran dia s’apropa, al gener/febrer comencem... 

No t’ho perdis i prepara les sabates per unir-te a nosaltres!!!


3 comentaris:

  1. Moltíssimes felicitats equip BdC!! Sou imparables. Està clar que la motivació i l'energia de les persones pot fer que la realitat sigui diferent i vosaltres en sou un exemple. Endavant i a gaudir! Gràcies per haver deixat rastre en la comunitat Nexus24. Us seguirem de prop!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Maria! El teu recolzament i el de la Comunitat Nexus24 han estat bàsics!

      Elimina
  2. Felicitats!!! El que esteu fent és molt important per al futur de Nexus24, doncs és essencial que s'implantin projectes transformadors com el vostre. (Didac)

    ResponElimina

Designed ByBlogger Templates